Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α
 

Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

 

A. ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Βerzogov Vitali:

Teaching Masculinities: Young Hero in Traditional Education (Toward the History of Archaic Educational Gender Paradigms)

 

Broadfoot Patricia:

Comparative Education at the Cross-roads: Towards a ‘Micro-comparative’ perspective

 

Δημαράς Αλέξης:

Η συγκριτική προσέγγιση στην Ιστορία της Εκπαίδευσης

 

 

B. ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

B1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

 Αντωνίου Χρήστος:

Το πρόβλημα της εκπαίδευσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών κατά τον Ε. Παπανούτσο (1949-1978)

 

 

Γιώτη Κλαίρη:

Ιερατική Σχολή Άρτας (1903-1940) «Ιστορική διαδρομή-Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις»

 

Γρόλλιος Γεώργιος, Τζήκας Χρήστος:

Οι απόψεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας για τη μόρφωση των δασκάλων 1947-1957

 

Δανιηλίδου Νταίζη:

Το κοινωνικό προφίλ των σπουδαστών της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων και ο κοινωνικός έλεγχος της τοπικής κοινωνίας την περίοδο 1934-1982

 

Καλούρη-Αντωνοπούλου Ουρανία, Αθανασούλα-Ρέππα Αναστασία, Φιλιός Ανδρόνικος:

 Η ιστορική εξέλιξη της ΣΕΛΕΤΕ: Εκπαιδευτική πολιτική και παιδαγωγική κατάρτιση

 

Καραμηνάς Ιγνάτιος, Ψάλτη Ευαγγελία:

Μίλτος Κουντουράς και Διδασκαλείο Θηλέων Θεσσαλονίκης (1927-1930): Μια πρωτοποριακή  παιδαγωγική προσπάθεια-ένα ανεκπλήρωτο όραμα

 

Κουτσελίνη-Ιωαννίδου Μαίρη:

Τα Αναλυτικά Προγράμματα της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Κύπρου (1959-1993) και οι κοινωνικο-πολιτικές τους διαστάσεις

 

Σκούρα Λαμπρινή:

Το γλωσσικό ζήτημα και η εκπαίδευση των δασκάλων κατά τις δεκαετίες του ’20 και του ’30

 

B2. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Ανδρέου Απόστολος:

Τα Αναλυτικά Προγράμματα του Δημοτικού Σχολείου (1881-1981)

 

Γιαννακούλης Νικόλαος:

Προγράμματα Ανωτέρων Σχολείων στον αιώνα των Φώτων

 

Κορρέ Ειρήνη:

Τα αναλυτικά προγράμματα του μαθήματος της έκθεσης στη Μέση Εκπαίδευση (1830-2000)

 

Κρίβας Σπυρίδων, Βελισσάριος Ανδρέας, Φραγκούλης Ιωσήφ:

Πρώιμος επαγγελματικός προσανατολισμός των μαθητών της στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης στα νομοσχέδια Ευταξία

 

Παναγιωτοπούλου Μαρία:

Δάσκαλοι Δημοτικών Σχολείων συλλογείς λαογραφικού υλικού και άλλων πληροφοριών αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος στην Ευρυτανία τα έτη 1968 και 1972-Συγκρίσεις με σύγχρονα προγράμματα περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/μελέτης της τοπικής ιστορίας

 

Ραπτάκη Μαρία:

Η ιστορική εξέλιξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο γερμανικό χώρο και η προσαρμογή των στοχεύσεών της στις απαιτήσεις της παιδείας του 21ου αιώνα

 

Σταθάτου Πολυξένη:

Η παρουσία της λογοτεχνίας στα πρώτα αναλυτικά προγράμματα ου 19ου αιώνα και στο διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών για το δημοτικό σχολείο στον 21ο αιώνα (δομές και προσδοκίες)

B3. ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ

Γελαδάκη Σόνια:

Η νομοθεσία περί σχολικών βιβλίων κατά το 19ο αιώνα: Η καποδιστριακή περίοδος

 

Γεωργίου Χρήστος:

Εκπαιδευτικός Δημοτικισμός και Παιδικό Βιβλίο

 

Γιοβάννη Ελένη:

Χρηστομάθειες: Τα διδακτικά βιβλία των Αρχαίων Ελληνικών κατά την οθωνική περίοδο

 

Φλουρής Γεώργιος, Ιβρίντελη Μαρία:

Η Εικόνα του Μεσογειακού «Άλλου» στα Σχολικά Εγχειρίδια της Ελληνικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκριτική Θεώρηση του Τελευταίου Τετάρτου του 20ου αιώνα (1976-1977 &1985-2000)

 

B4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Βοζίκη Δήμητρα:

Παιδικό Κέντρο, ένας θεσμός που δε λειτούργησε ποτέ

 

Δούκας Τριαντάφυλλος:

Τα συνταγματικά κείμενα της επταετίας 1967-1974 και η εκπαίδευση

 

Θεοδώρου Βασιλική, Καρακατσάνη Δέσποινα:

Υγιεινής Παραγγέλματα: το ενδιαφέρον για την υγεία των μαθητών και η υπηρεσία σχολικής υγιεινής τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα

 

Κελπανίδης Μιχαήλ:

Ο πρώιμος αλφαβητισμός των προτεσταντικών χωρών και οι κοινωνικές και πολιτικές συνέπειές του: Μια μακρο-ιστορική θεώρηση

 

Κυπριανός Παντελής, Μαναριώτης Χρήστος:

Παιδαγωγικά και ιδεολογία: αντιλήψεις και διαμάχες για την πρόσβαση στο σχολείο στην Ελλάδα (1880-2000)

 

Μαυροσκούφης Δημήτριος:

Μαρξιστική «ορθοδοξία» και σχολική ιστορία στην Ελλάδα: κριτική και προπαγάνδα στην κρίσιμη δεκαετία του 1980

 

Μπάλιας Στάθης:

Εκπαίδευση και δημοκρατία στο έργο του Παπανούτσου

 

Μπουζάκης Σήφης:

Η παιδεία του πολίτη στο παράδειγμα των μεταρρυθμίσεων 1913,1964,1977,1985 και 1997/98

 

Ουδατζής Νικόλαος:

Μεθοδολογικά Ζητήματα Προσέγγισης και Ερμηνείας της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η Χρηστική Αξία και οι Δυνατότητες της Ερμηνευτικής Μεθόδου στη Διαδικασία Μελέτης και Κατανόησής της

 

Παμουκτσόγλου Αναστασία:

Θεσμοί αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Ο ρόλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (1990-1993)

 

Πασιάς Γεώργιος, Ρουσσάκης Ιωάννης:

Οι σχηματισμοί λόγου της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και οι επιδράσεις τους στη διαμόρφωση της Ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Μελέτη περίπτωσης: Τα ΕΠΕΑΕΚ 1 και 2 και η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 1997-2001

 

Προβατά Ανθή:

Οι θέσεις των φιλελεύθερων μεταρρυθμιστών για τη δικαιοσύνη στο σχολείο  και τον πολίτη  1964-65

 

Ράπτης Παναγιώτης:

Η συμβολή του Μανόλη Τριανταφυλλίδη στην Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση του 1917-1920

 

Στεφανίδης Δημήτριος:

Το κοινωνικό-ιστορικό πλαίσιο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών κατά το διάστημα 1913-1920

 

B5. ΤΟΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Γαλάνης Παναγιώτης:

Το Σχολείο Κορασίων Τριπόλεως κατά την Οθωνική Περίοδο (1833-1862)

  

Καλλέργης Ηρακλής:

Η παιδεία στην Κρήτη κατά τη Βενετοκρατία

 

Κάππος Ιωάννης:

Η Εκπαιδευτική πραγματικότητα της Γορτυνίας στα χρόνια της βασιλείας του Όθωνα (1833-1862)

 

Κουμπούρη Ειρήνη:

Ιδιωτική εκπαίδευση στην Πάτρα από το 1919 έως το 1969. Η περίπτωση της Ελληνογαλλικής Σχολής «Ο Αγ. Ανδρέας» και του «Αρεθέιου Εκπαιδευτηρίου»

 

Κωνσταντοπούλου Παναγιώτα:

Η μετεξέλιξη της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Καλάβρυτα: Από την Ελληνική Σχολή στο Γυμνάσιο Καλαβρύτων (1711-2001)   

              

Μπόκολας Βασίλειος:

Παιδαγωγούσα Πόλις στην ελληνορωμαϊκή Κρήτη: Παιδαγωγικά και πολιτισμικά μορφώματα στην ανατολή μιας νέας εποχής

 

Ρεράκης Ηρακλής:

 

Η χριστιανοπαιδαγωγική  κατάρτιση των  δασκάλων στο ιεροδιδασκαλείο  Κρήτης κατά την περίοδο της κρητικής πολιτείας

 

Σμυρναίος Αντώνιος:

Το «Ελληνικόν Λύκειον Ερμουπόλεως» και η προτεσταντική αγωγή του Εμμ. Ροϊδη

 

Σοφιανού Έλενα:

Η λειτουργία της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ρόδου (1947-1983)

 

Σταμάτης Παναγιώτης:

Η πρώτη σημαντική προσπάθεια για την οργάνωση και τη λειτουργία σχολείων στην τουρκοκρατούμενη ροδιακή ύπαιθρο κατά την πρώτη δεκαετία του Κ΄  αιώνα

 

Χουρδάκης Αντώνιος:

Διδασκαλικά Συνέδρια στην Κρήτη κατά την περίοδο της αυτονομίας της (1898-1913)

 

B6. ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ - ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αθανασίου Λεωνίδας, Ξηντάρας Παναγιώτης:

Η αξιολόγηση του διδακτικού έργου: απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών (ερευνητικά δεδομένα)

 

Κατεργάρης Αλέξιος:

Ο θεσμός των υπηρεσιακών συμβουλίων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (1926-1936) «Η διοικητική μεταρρύθμιση που δεν έγινε;»

 

Λουκά Δήμητρα:

Γυναίκες Επιθεωρήτριες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την πρώτη μεταπολιτευτική περίοδο

 

Σκαρτσίλας Παναγιώτης, Μουσταΐρας Παναγιώτης:

Έλεγχος-Εποπτεία στο παράδειγμα της ελληνικής Α/θμιας εκπαίδευσης: Από τον Επιθεωρητή στο Σχολικό Σύμβουλο. Ιστορική – Συγχρονική θεώρηση

 

B7. ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Βερέβη Άλκηστις:

Προγράμματα Σπουδών και Περιεχόμενα Διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η περίπτωση των Αρχαίων Ελληνικών

 

Καρανάτσης Κωνσταντίνος:

Το ιστορικό των νόμων 5343/32 και 1268/82-Μια συγκριτική προσέγγιση

 

Μανιάτη Έλενα:

Επιστημονική παραγωγή και κοινωνικοοικονομικές ανάγκες: Η περίπτωση του εργαστηρίου φαρμακευτικής χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών (1892-1917)

 

Σιμενή Περσεφόνη:

Η «υποδοχή» της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από το Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

B8. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ

Βελισσάριος Ανδρέας:

Τα νομοσχέδια Αθανασίου Ευταξία για την εκπαίδευση (1899). Περιεχόμενο και Επιδράσεις στη σύγχρονη με αυτά Ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα

 

Βρεττός Γεώργιος:

Ο θεσμός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μια ιστορική προσέγγιση

 

Δαλακούρα Αικατερίνη:

Η ηθικο-κοινωνική διάσταση της εκπαίδευσης των Ελληνίδων στο χώρο της οθωμανικής αυτοκρατορίας (19ος αι. - αρχές 20ου)

 

Δαφερμάκης Μανόλης:

Ιστορία της Παιδείας και Λογική της Ιστορίας

 

Κωνσταντινίδης Γεώργιος,  Ασημακοπούλου Αικατερίνη:

Ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος ως ιστορική πηγή για τα εκπαιδευτικά δρώμενα της εποχής

 

 

Περσιάνης Παναγιώτης:

Αμφισβήτηση της ηγεμονικής γνώσης και ελπίδες επιτυχίας της: Η περίπτωση Ιώσηπου Μοισιόδακα περί το τέλος του 18ου αιώνα

 

Πολυμεροπούλου-Κωνσταντοπούλου Ζωή:

Από τη «Συγκεντρωτική Διδασκαλία» και την «Ελευθέρα Εργασία και Δράση των Μαθητών» των αρχών του 20 ου αιώνα στη Συνθετική Δημιουργική Εργασία του έτους 2000…

 

Ράσης Σπυρίδων:

Η κρίση της Προοδευτικής Εκπαίδευσης και η εμφάνιση της Ανασυγκροτικής Φιλοσοφίας της Παιδείας

 

Σακκής Α. Δημήτρης:

Η θέση του παιδιού κατά τον ΙΘ΄ αιώνα: Κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική θεώρηση

 

Τζάρτζας Γεώργιος:

Το Αλληλοδιδακτικό Σχολείο στην υπηρεσία της πειθαρχημένης κοινωνίας

 

B9. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Γκόβαρης Χρήστος, Τζουλιάνη Μαρία, Κόνσολας Μάνος:

Η ιστορία της εκπαίδευσης στην Grecia Salentina πριν και μετά την ένωση της Ιταλίας

 

Ηλιάδου-Τάχου Σοφία:

Παιδαγωγικοί προβληματισμοί και μεταρρυθμιστικοί πειραματισμοί στο Γυμνάσιο Μοναστηρίου Πελαγονίας (1876-1912):η εκσυγχρονιστική ορμή και το αίτημα της εθνικής επιβίωσης.

 

Μαλκίδης Θεοφάνης:

Κοινωνία και Παιδεία της Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία

 

Μποντίλα Μαρία:

Η εκπαίδευση και η επιμόρφωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών στα πρώην σοσιαλιστικά κράτη (1949-1974)

 

Παπαδημητρίου Παναγιώτα:

Ο διαγωνισμός «Επί της εν γένει κατευθύνσεως της εν Αιγύπτω Εκπαιδεύσεως» (1919) και ο Εκπαιδευτικός Όμιλος Αιγύπτου

 

Παπαϊωάννου Δημήτριος:

Σχολές του ευρύτερου Ελληνισμού επί Τουρκοκρατίας: «Η Αυθεντική Ακαδημία Βουκουρεστίου»

 

Τρίμη-Κύρου Αικατερίνη:

Δωρεάν ή επί πληρωμή; Κοινωνική Σύνθεση του Μαθητικού Πληθυσμού στα Σχολεία της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξάνδρειας (1900-1930)

 

Γ. ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ

Γ1. ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Brezinka Wolfgang:

Friedrich Schneider (1881-1974) ως συνθεμελιωτής και κριτικός της Συγκριτικής Επιστήμης της Αγωγής

 

Καλογιαννάκη Πέλλα:

Η Γαλλόφωνη Συγκριτική Παιδαγωγική: μια γενική θεώρηση

 

Γ2. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

Δημάκος Ιωάννης:

Ειδική Αγωγή και Σχολική Ψυχολογία: Συγκριτική Θεώρηση του Ελληνικού και του Αμερικανικού Εκπαιδευτικού Συστήματος

 

Καλδή Σταυρούλα, Κόνσολας Εμμανουήλ:

Μια Συγκριτική Προσέγγιση των Εκπαιδευτικών Μεταρρυθμιστικών Μέτρων στην Ελλάδα και την Αγγλία της τελευταίας εικοσαετίας

 

Καραμπάτσος Αντώνιος:

Κριτική – συγκριτική ερμηνεία του φαινομένου των φροντιστηρίων για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (περιπτώσεις Ελλάδας, Ισπανίας και άλλων χωρών)

 

Κρίκας Ευάγγελος:

Βασικές δράσεις των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ένταξη των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία: Συγκριτική προσέγγιση του Αναλυτικού Προγράμματος της Πληροφορικής Ελλάδας-Αγγλίας

 

Ματθαίου Δημήτριος:

Το Πανεπιστήμιο στην εποχή της ύστερης νεωτερικότητας: Συγκριτική μελέτη της ιδεολογικής και θεσμικής μεταλλαγής του

 

Στραβάκου Πέλλα:

Απόψεις και στάσεις εκπαιδευτικών και Διευθυντών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το έργο του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας – μια συγκριτική εμπειρική προσέγγιση

 

Γ3. ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ - ΔΙΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Βασιλού-Παπαγεωργίου Βασιλική:

Η Εκπαίδευση Ενηλίκων υπό το πρίσμα δύο στοχαστών του 20ου αιώνα: Dewey και Freire. Από την επιστημονική θεωρία στο κοινωνικό κίνημα και τους θεσμούς

 

Βρυνιώτη Πόπη:

Η συγκρότηση της Εκπαίδευσης Ενηλίκων ως κλάδου της Επιστήμης της Αγωγής και η διαμόρφωση του επαγγελματικού προφίλ των στελεχών της

 

Δώσσας Απόστολος:

Ιστορία της ετερότητας. Ο ξένος μέσα από τη μυθολογία: οι Κύκλωπες

 

Ευαγγελίου Μαρία, Δημητρακοπούλου Βασιλική:

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τάξεις υποδοχής

 

Ζησιμοπούλου Νάνσυ:

Προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση: η ελληνική εμπειρία ως προς το πλαίσιο διεξαγωγής

 

Καραλής Αθανάσιος, Βεργίδης Δημήτριος:

Λαϊκή Επιμόρφωση και Αποκέντρωση

  

Νικολάου Γεώργιος:

Δίγλωσσα Προγράμματα Σπουδών: Το παράδειγμα του Σχολείου Αρμενοπαίδων. Μελέτη περίπτωσης

 

Σπινθουράκη Ιουλία-Αθηνά, Παπαμιχαήλ Ελένη, Συνεσίου Κοντέσσα:

Δίγλωσσοι μαθητές στο σχολείο: ανασκόπηση των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στην Ελλάδα και τις Η.Π.Α

 

Γ4. ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Αβραάμ Ευαγγελία, Μαυροειδής Ηλίας:

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Δυνατότητες και προοπτικές.

 

Γουδήρας Δημήτριος, Αγγέλης Λεωνίδας, Συνόδη Εύα:

Το επαγγελματικό προφίλ των νηπιαγωγών

 

Ξωχέλλης Παναγιώτης:

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σήμερα: διεθνής αναγκαιότητα - ελληνικές εξελίξεις και εμπειρίες

 

Πανταζής Σπυρίδων, Νάσαινας Γεώργιος, Τσίγκα Ελένη:

Η Επιμόρφωση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και αγωγή, αναγκαιότητα στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

 

Γ5. ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αδάμου-Ράση Μαρία:

Κοινωνικές Σπουδές - Εκπαίδευση για την Ειρήνη στην εκπαιδευτική πραγματικότητα των αρχών του 21ου αιώνα

 

Blondeau Nicole:

Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση:σχέδιο εναντίον προγράμματος

 

Γκίβαλος Μενέλαος:

Παγκοσμιοποίηση - Κοινωνιολογικά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία

 

Γουβιάς Διονύσιος:

 «Αγοραίο σχολείο» ή «σχολείο της αγοράς»; Τάσεις και προοπτικές του ελληνικού δημοσίου σχολείου σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης των αγορών

 

Δακοπούλου Αθανασία:

Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση: Μετασχηματισμοί στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

 

Κουστουράκης Γεράσιμος:

Μηνύματα Παγκοσμιοποίησης στην ελληνική εκπαίδευση: Η περίπτωση της Οικουμενικότητας στα εγχειρίδια της Ορθόδοξης Χριστιανικής Αγωγής του Δημοτικού Σχολείου (1992-2002)

  

Μούτσιος Σταύρος:

Παγκοσμιοποίηση, Συγκριτική Παιδαγωγική και «εκπαιδευτικός δανεισμός»

  

Περαχωρίτη Μαρία:

Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση: Μια Σχέση Αλληλεπίδρασης

 

Πορτελάνος Σταμάτης:

Παγκοσμιοποίηση και καθολικότητα στην Ορθόδοξη Χριστιανική Αγωγή

 

Σταμέλος Γεώργιος:

Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός αποκλεισμός σήμερα

 

Υφαντή Αμαλία:

Παγκοσμιοποίηση και Εκπαίδευση. Διερεύνηση μιας συνύπαρξης

 

Γ6. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Αγγέλης Λεωνίδας:

Εκπαιδευτικές Μεταρρυθμίσεις και Ενιαίο Σχολείο: Η περίπτωση των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής

 

Γράβαρης Διονύσιος, Παπαδάκης Νικόλαος:

Δια Βίου Εκπαίδευση: Η αναγγελία μιας μετατόπισης. «Καταγωγή», σημασιακοί μετασχηματισμοί και παραδείγματα πολιτικής

 

Μαγουλά Θεοχαρούλα:

Παγκοσμιοποιημένη Οικονομία και Εκπαιδευτική Πολιτική: Η περίπτωση των οικονομικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Πιλοτικό Πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα Νέων»)

 

Μίλεση Χριστίνα, Πασχαλιώρη Βασιλική:

Σύγχρονες τάσεις στην εκπαιδευτική πολιτική-Μελέτη υποθέσεων συγκεκριμένων χωρών στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

 

Μιχελακάκη Θεοδοσία:

Ο θεσμός της Ε.Ε. ως παράγοντας διαμόρφωσης εκπαιδευτικών πολιτικών προτάσεων. Η περίπτωση της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής προς τα παιδιά των ελλήνων μεταναστών της Ο.Δ. Γερμανίας. (1980-1996)

 

Πρόκου Ελένη:

Η «Ευρωπαϊκή Διάσταση» ως Πολιτική Νομιμοποίησης Μη-Τυπικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Συριοπούλου Χριστίνα:

Ο ρόλος των ευρωπαϊκών προγραμμάτων (του Β΄ ΚΠΣ και του προγράμματος EQUAL) στον εκσυγχρονισμό της Ειδικής Αγωγής

 

Τσιανάκας Ευάγγελος:

Το ιστορικό της καθιέρωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην Τουρκία και η παρούσα κατάσταση.

 

Γ7. ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Κανάκης Ιωάννης:  

Οι σκοποί της διδασκαλίας σε μια ανοικτή κοινωνία και οι εναλλακτικές μορφές μάθησης

 

Κατσιώλης Χρήστος, Κουστουράκης Γεράσιμος:

Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο: Διδακτική Αξιοποίηση του σχολικού εγχειριδίου στο Δημοτικό Σχολείο με τη μέθοδο Project

 

Μπουρίτσας Π. Γεώργιος:

Το εναλλακτικό  βιβλίο φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μια συγκριτική παρουσίαση

 

Ταρατόρη Ελένη, Κουγιουρούκη Μαρίνα:

Ο δάσκαλος από τη σκοπιά των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου (έρευνα)

 

 

 

 

Copyright 2003 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ