Συμπόσιο ΙΙΙ
 

                                    

 

Αδάμου-Ράση Μαρία, Δρ. Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης,
Σχολική Σύμβουλος Νομού Μαγνησίας

Η ιστορία... της Ιστορίας και οι βασικοί άξονες της διδασκαλίας της κατά τη μεταπολεμική περίοδο

 

Αλεξάκης Νίκος, Γλωσσολόγος, Συνεργάτης ιδρ. Μ. Τριανταφυλλίδη ΑΠΘ
Γεωργίου Χρήστος, Εκπαιδευτικός, Υπ. Δρ. ΑΠΘ

Οι παιδαγωγικές απόψεις των δημοτικιστών για τη διαχείριση της γλωσσικής και πολιτισμικής ετερότητας στις αρχές του 20ού αιώνα

 

Αντωνιάδου Αλίκη, Υπ. Δρ. Παν/μίου Αιγαίου
Γκόβαρης Χρήστος, Λέκτορας Παν/μίου Αιγαίου

Η διδασκαλία της ιστορίας στο πολυπολιτισμικό σχολείο - Η περίπτωση των
εγχειριδίων της ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 1990-2003

 

Ατσιάς Απόστολος, Δάσκαλος, φιλόλογος, Υπ. Δρ. Ιστορίας της Εκπαίδευσης
Η προσκοπική κίνηση ως περιεχόμενο των παιδαγωγικών εγχειριδίων του 20ού αιώνα

 

Βούρη Σοφία, Αν. Καθ. ΠΤΔΕ Παν/μίου Ιωαννίνων
Κόκκινος Γιώργος, Επίκ. Καθ. ΠΤΔΕ Παν/μίου Αιγαίου
Αθανασιάδης Ηλίας, Επίκ. Καθ. ΠΤΔΕ Παν/μίου Αιγαίου
Τραντάς Πέτρος, Υπ. Δρ. Παν/μίου Αιγαίου

Χαρτογράφηση και στατιστική ανάλυση της ιστορικής κουλτούρας των
εκπαιδευτικών και των μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα

 

Γεωργίου Χρήστος, Εκπαιδευτικός, Υπ. Δρ. ΑΠΘ

Αναπλαισίωση και σχολική χρήση της λογοτεχνίας: Το παράδειγμα του Γεροστάθη του Λ. Μελά

 

Γιοβάνη Ελένη, Φιλόλογος
Το βιβλίο της Γραμματικής των Αρχαίων Ελληνικών (1832-2004). Ιστορική διερεύνηση

 

Δαγδιλέλης Βασίλειος, Επίκ. Καθ. Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Παν/μίου Μακεδονίας
Ιστορία εν τω γεννάσθαι: Η διαδρομή της πληροφορικής στην ελληνική εκπαίδευση

 

Δήμος Ηλίας, Υπ. Δρ. ΠΤΝ Παν/μίου Ιωαννίνων
«Η πατρίδα μας». Αναγνωστικό Δ' δημοτικού - Η πορεία από την εισαγωγή του στα σχολεία μέχρι την «καταδίκη» του από την επιτροπεία

 

Δρακοπούλου Μαρία, Εκπαιδευτικός ΠΕ, MSc Υπ. Δρ. Παν/μίου Αθηνών
Χαλκιά Κρυσταλλία, Επίκ. Καθ. Παν/μίου Αθηνών
Σκορδούλης Κωνσταντίνος, Αν. Καθ. Παν/μίου Αθηνών

Ανάλυση στοιχείων Ιστορίας της Επιστήμης στα σχολικά εγχειρίδια φυσικής
της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τον 20ό αιώνα


Ταμπάκης Κωσταντίνος, Μ.Δ.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση

Σκορδούλης Κων/νος, Αν. Καθ. Παν/μίου Αθηνών
Η ιστορική διάσταση της Επιστήμης στα εγχειρίδια Φυσικών Επιστημών των Παιδαγωγικών Ακαδημιών κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα

 

Καρατζιά Ελένη, Λέκτορας Παν/μίου Πατρών
Σπινθουράκη Αθηνά, Επίκ. Καθ. Παν/μίου Πατρών

Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Αγωγής του Πολίτη: Ιστορική – συγκριτική θεώρηση με έμφαση στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή

 

Καραφύλλης Αθανάσιος, Επίκ. Καθ. ΠΤΔΕ Παν/μίου Θράκης
Καρακατσάνης Παναγιώτης, Αν. Καθ. ΠΤΔΕ Παν/μίου Θράκης

Η εθνικο-θρησκευτική διάσταση των αναγνωστικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης κατά την περίοδο 1950-1966:
Μια παιδαγωγικο-φιλοσοφική προσέγγιση

 

Κορρέ Ειρήνη, Διδάσκουσα Ελληνικής Φιλολογίας Παν/μίου Θράκης, Επιστημονική Συνεργάτης Γενικού Τμήματος Παιδαγωγικών Μαθημάτων ΑΣΠΑΙΤΕ

Προδρομικά βιβλία και σχολικά εγχειρίδια για τη διδασκαλία του μαθήματος της έκθεσης

 

Κουστουράκης Γεράσιμος, Δρ Επιστημών Αγωγής, ΕΑΠ
Ανιχνεύσεις της «ιστορίας» στο περιεχόμενο των μεταξικών αναγνωστικών του ΟΕΣΒ και των αναγνωστικών της ΠΕΕΑ (1939-1944)

 

Μαυροσκούφης Δημήτρης, Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων, ειδικός επιστήμονας ΑΠΘ
Σχέσεις Ιστορίας και Κοινωνιολογίας: Η περίπτωση του ελληνικού δευτεροβάθμιου σχολείου

 

Παληκίδης Άγγελος, Υπ. Δρ. Παν/μίου Ιωαννίνων
Οι διδακτικές και ιδεολογικές λειτουργίες της εικονογράφησης των σχολικών
βιβλίων ιστορίας:
Το παράδειγμα του Β' Παγκόσμιου πολέμου, της Αντίστασης και του Εμφυλίου στα εγχειρίδια της περιόδου 1950-2000

 

Τζήκας Χρήστος, Λέκτορας ΑΠΘ
Λόγος και αντίλογος για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γραμματείας από
μετάφραση στη Μέση Εκπαίδευση (1957-1967)

 

Φλουρής Γεώργιος, Καθ. ΠΤΔΕ Παν/μίου Κρήτης
Ιβρίντελη Μαρία, Διδάσκουσα ΠΤΔΕ Παν/μίου Κρήτης

Από την Ευρώπη των 15 στην Ευρώπη των 25. Οι νέες χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής
Ένωσης (ΕΕ) ως λόγος στο αναλυτικό πρόγραμμα (ΑΠ) του ελληνικού δημοτικού σχολείου. Συγκριτική θεώρηση των δύο τελευταίων μεταρρυθμίσεων (1982-1985,1998-2000)

 

Φωτεινός Δημήτρης, Υπ. Δρ. ΠΤΔΕ Παν/μίου Πατρών
Αναλυτικά προγράμματα: Ιδεολογία και τεχνολογία πολιτικής κυριαρχίας (μέσα από το παράδειγμα ορισμένων μαθημάτων)

 

 

Copyright 2005 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ