Η Ιστορική εξέλιξη ενός Κινέζικου Πανεπιστημίου

(Beijing University of Post and Telecommunications BUPT)

 

 

 

Σοφία ΚΑΣΟΛΑ

Μεταπτ. φοιτήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Πατρών

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Καθώς η Λαϊκή δημοκρατία της Κίνας είναι ένα κράτος που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός να κάνει κανείς μια επισκόπηση της ιστορικής εξέλιξης της. Η ιστορική εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από την ιστορία και τον πολιτισμό, που μετράει πάνω από 6.000 χρόνια, είναι η αιτία της σημερινής δυναμικής παρουσίας των Κινέζων στην εκπαίδευση. Καθώς η  εξέλιξη και η πρόοδος επέρχεται μέσα από την γνώση, παρουσιάζουμε την ιστορική δημιουργία ενός Κινέζικου Πανεπιστημίου που εδρεύει στην πρωτεύουσα της χώρας, το Πεκίνο.

Το BUPT ιδρύθηκε το 1955. Το αρχικό του όνομα ήταν Ινστιτούτο μεταφορών και τηλεπικοινωνιών του Πεκίνο (Beijing Institute of Posts and Telecommunications). Το 1993 μετονομάστηκε σε Πανεπιστήμιο μεταφορών και τηλεπικοινωνιών Πεκίνου (Beijing University of Post and Telecommunications, BUPT) ονομασία που διατηρεί έως σήμερα. Διοικείται από τον Πρύτανη και τους αντιπρυτάνεις που συνεργάζονται και τοποθετούνται από τον Υπουργό Παιδείας.

Το 2000 είναι η χρονιά που διαμορφώθηκαν οι 14 νέες σχολές  που λειτουργούν έως σήμερα. Το BUPT είναι ένα από τα Πανεπιστήμια «κλειδιά» καθώς σήμερα σε αυτό φοιτούν 10.800 προπτυχιακοί, 4650 μεταπτυχιακοί και 805 διδάκτορες. Έχει 230 καθηγητές, 426 αναπληρωτές καθηγητές και συνολικά 1066 μέλη ΔΕΠ.

Από την αρχή της ίδρυσή του κυρίως σκοπός ήταν η δημιουργία ανταγωνιστικής εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο και μέσα για την επίτευξη του ήταν η στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας, και συνολικά από την κυβέρνηση, με επιχορηγήσεις τακτικού προϋπολογισμού και με νομοθετήματα για την εύρυθμη λειτουργία του σύμφωνα με τους νόμους του κράτους.

 

ABSTRACT

 

The People´s Republic of China is a state that is developed with rapid rhythms and this causes the interest to make a review of her historical development. The historical development of educational system through the history and the culture, that measures above 6.000 years, is the cause of current dynamic presence of Chinese’s in the education. As the development and the progress befall through the knowledge, we present the historical creation of a Chinese University that is established in the capital of country, Beijing.

The BUPT was founded in 1955. His initial name was Institute of transports and telecommunications of Beijing (Beijing Institute of Posts and Telecommunications). In 1993 were renamed in University of transports and telecommunications of Beijing (Beijing University of Post and Telecommunications, BUPT) name that it maintains until today. It is managed by the Dean and the vice Deans. They collaborate and are placed by the Minister of Education.

2000 is the year that was established the 14 new faculties that function until today. The BUPT is one from the “keys” Universities as today in this study 10.800 undergraduate, 4650 postgraduate and 805 doctors. It has 230 professors, 426 assistants professors and in total 1066 academic staff.

From the start of the foundation mainly aim was the creation of a competitive education in world level and means for this achievement was the support from the Ministry of Education, and total from the government, with subsidies from regular budget and with statutes for the good operation according to the laws of state.

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Η Κίνα είναι μια χώρα που πάντα προκαλούσε δέος εξαιτίας του αρχαίου της πολιτισμού. Σήμερα ο «κινέζικος γίγαντας» προκαλεί ενδιαφέρον στην παγκόσμια κοινότητα με τους γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης και την αντιφατική εικόνα της αρχαίας κινέζικης παράδοσης και της μοντέρνας δυτικής εξέλιξης.

Η παιδεία πάντα έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο και οι κινέζοι έδιναν και δίνουν μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη των επιστημών και των τεχνών. Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση έχει πρωταρχικό ρόλο μέσα στο κινέζικο κράτος.

Καθώς η Λαϊκή δημοκρατία της Κίνας είναι ένα κράτος που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός να κάνει κανείς μια επισκόπηση της ιστορικής εξέλιξης της. Καθώς η εξέλιξη επέρχεται μέσα από την γνώση παρουσιάζουμε την ιστορική δημιουργία και εξέλιξη ενός Κινέζικου Πανεπιστημίου που εδρεύει στην πρωτεύουσα της χώρας, το Πεκίνο.

            Το Beijing University of Post and Telecommunications (BUPT) είναι σήμερα ένα από τα πιο γνωστά Πανεπιστήμια παγκοσμίως και πρωτοπόρο στην έρευνα και στην ανάπτυξη τεχνολογίας.

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 

Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την αποτύπωση των χαρακτηριστικών είναι αυτή της ιστορικής έρευνας. Με τον όρο ιστορική έρευνα νοείται ο συστηματικός και αντικειμενικός εντοπισμός, η εκτίμηση και σύνθεση μαρτυριών, προκειμένου να θεμελιωθούν γεγονότα και να συναχθούν συμπεράσματα σχετικά με συμβάντα του παρελθόντος.

Στο χώρο της εκπαίδευσης η ιστορική έρευνα μπορεί να παράσχει διεισδυτικές αντιλήψεις, σχετικά με κάποια εκπαιδευτικά προβλήματα, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να επιτευχθούν με κανένα άλλο μέσο. Η ιστορική μελέτη ενός εκπαιδευτικού θεσμού μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε πως έχει εμφανιστεί το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα (Cohen, Manion, 1994).

            Στην περίπτωση μελέτης της κατανόησης της δυναμικής παρουσία του BUPT (Beijing University of Post and Telecommunications), σε παγκόσμιο επίπεδο, η ιστορική έρευνα μας βοηθάει να κατανοήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης της Κίνας, και ιδιαίτερα πως έχει διαμορφωθεί και εφαρμοστεί αλλά και τα αποτελέσματά της στον χώρο της έρευνας και της παραγωγής. Οι ιστορικές ανακατατάξεις, τα διαφορετικά πολιτικά συστήματα, η μετάβαση από το αυτοκρατορικό σύστημα διακυβέρνησης στον κομουνισμό και η ραγδαία εξέλιξης της χώρας ήταν και το κίνητρο της μελέτης. 

 

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

 

Η Κίνα έχει έναν αρχαίο πολιτισμό 5.000 χρόνων. Φυσικό ήταν μέσα σε αυτά τα χρόνια η παιδεία να παίζει πρωταρχικό ρόλο. Η οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Κίνα χρονολογείται από το 770 Π.Χ. Την περίοδο 770Π.Χ. – 476Π.Χ, αναπτύχθηκαν τα ιδιωτικά σχολεία και πολλοί μελετητές και δάσκαλοι της εποχής των διαφορετικών σχολείων της σκέψης προώθησαν αυτό τον τύπο σχολείων. Ο Κομφούκιος, ο μεγάλος εκπαιδευτικός και σημαντική προσωπικότητα στην ιστορία της Κίνας, αφιέρωσε όλη τη ζωή του στο ιδιωτικό σχολικό σύστημα και καθοδήγησε τους περισσότερους σπουδαστές. Λέγεται ότι πάνω από τρεις χιλιάδες μαθητές, που αργότερα έγιναν δάσκαλοι, τον ακολούθησαν και συντέλεσαν στην διάδοση της φιλοσοφίας που καθορίστηκε από τον Κομφούκιο – τον κομφουκιανισμό. Μια φιλοσοφία που αγκαλιάζει την καλοκαγαθία στη διαβίωση και την επιμέλεια στην εκμάθηση. Τα ιδιωτικά σχολεία συνέχιζαν να υπάρχουν αλλά η εκπαίδευση ταυτόχρονα άρχισε να παίρνει και μια μορφή συλλογικής οργάνωσης από τους εκάστοτε αυτοκράτορες. Η δυναστεία Han (206 Π.Χ. - 220) προώθησε την μορφή εκπαίδευσης μέσω της παρατήρησης.  Κατά τη βασιλεία του αυτοκράτορα Wudi (156 Π.Χ. - 87 Π.Χ.), το 136 Π.Χ εισήχθη ένα σύστημα που ονομάστηκε «taixue». Στους σπουδαστές παρεχόταν ελεύθερη διατροφή και μελετούσαν κυρίως τα κλασσικά κομφουκιανικά βιβλία. Μετά από εξετάσεις, έπαιρναν επίσημους τίτλους.

Η δυναστεία του Jin 265-420Μ.Χ, εισήγαγε τους εννέα βαθμούς τάξης στο σύστημα εκπαίδευσης.. Με το να ταξινομήσει τους υποψηφίους για τις επίσημες θέσεις κατά αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση ήταν σε θέση να κάνει μια επιλογή των καλύτερων ανθρώπων για τις διάφορες θέσεις. Όποιος μετά από εξετάσεις ολοκλήρωνε και τις εννέα τάξεις τότε επιλεγόταν από την κυβέρνηση σε ανώτατα αξιώματα.

Το σύστημα της αυτοκρατορικής εξέτασης, ή Keju στα κινέζικα, έγινε η μέθοδος με την οποία οι ταλαντούχοι άνθρωποι αναγνωρίστηκαν και επιλέχτηκαν για τις μελλοντικές θέσεις στις δημόσιες υπηρεσίες και ήταν η κύρια μορφή εκπαίδευσης. Άρχισε να τίθεται στην πράξη στη δυναστεία Sui (581-618Μ.Χ) και διάρκεσε περισσότερο από 1.300 έτη μέχρι και κατά τη διάρκεια της δυναστείας Qing (1644 – 1711 Μ.Χ). Κατά συνέπεια απόλαυσε μια μακροχρόνια και κυρίαρχη θέση στην ιστορία της αρχαίας κινεζικής εκπαίδευσης. Στην αρχαία κοινωνία, η συνείδηση της κοινωνικής διαστρωμάτωσης ήταν ισχυρή και πολλοί άνθρωποι από τις χαμηλότερες κατηγορίες είχαν λίγες πιθανότητες να φθάσουν στο υψηλές θέσεις. Αλλά μόλις εισήχθη το σύστημα αξιολόγησης «keju», τα παιδιά από τις φτωχές οικογένειες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στους κυβερνητικούς διαγωνισμούς. Επίσης, ήταν ένας πρόσθετος διαγωνισμός για τα έξυπνα μικρά παιδιά, ο οποίος ήταν παρόμοιος, από πολλές απόψεις, με τις σημερινές πρόσθετες κατηγορίες για τα ταλαντούχα παιδιά. Κατά συνέπεια ανεξάρτητα από την προέλευση, ή την ηλικία, σχεδόν όλα τα αρσενικά παιδιά ήταν επιλέξιμα για να συμμετάσχουν στην αυτοκρατορική εξέταση. Πέρα όμως από τη σημαντική επίδραση της προώθησης του κομφουκιανικού πολιτισμού και της εκπαίδευσης, επηρέασε επίσης τα εκπαιδευτικά συστήματα σε πολλές άλλες χώρες όπως στην Κορέα, την Ιαπωνία, και το Βιετνάμ, και οι ομοιότητες μπορούν να βρεθούν στις μεθόδους επιλογής προσωπικού που υιοθετούνται στη Γαλλία, την Αμερική και τη Μεγάλη Βρετανία. Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα είναι σίγουρα ο διάδοχός του (Surowski, D., June 2003).

 

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΣΗΜΕΡΑ

 

Την 1η Οκτωβρίου 1949 ιδρύεται η λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας. Η εκπαιδευτική επανάσταση αρχίζει στην Κίνα. Με την κομμουνιστική νίκη και την καθιέρωση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, το συμβαλλόμενο μέρος αρχίζει μια εκπαιδευτική εκστρατεία που αφιερώνεται στην επέκταση των εγγράμματων και εκπαιδευμένων μαζών του έθνους. Πριν από το 1949, η Κίνα αντιμετώπισε ένα άκαμπτο ποσοστό βασικής εκπαίδευσης μόνο 15 έως 25 τοις εκατό, με τους ελάχιστους εθνικούς διδακτικούς στόχους. Αλλά καθώς οι Κινέζοι κινήθηκαν στη δεκαετία του '50 κάτω από μια νέα ηγεσία και ένα κοινωνικό όραμα, μια εθνική ημερήσια διάταξη για να επεκτείνει το ποσοστό βασικής εκπαίδευσης και να παρέχει την εκπαίδευση για την πλειοψηφία της κινεζικής νεολαίας ήταν εν εξελίξει. Σήμερα, το εκπαιδευτικό σύστημα στην Κίνα λειτουργεί ως αρχικό θεσμικό σώμα για την ενστάλαξη των τιμών και των δεξιοτήτων για τις μάζες των κινεζικών πολιτών (Schugurensky, D).

Η κινεζική εκπαίδευση περιλαμβάνει έξι έτη πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τρία έτη χαμηλότερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τρία έτη ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και τέσσερα έτη πανεπιστημιακού επιπέδου μελετών. Τα σχολεία έχουν καθιερωθεί και στους αγροτικούς και αστικούς τομείς του έθνους. Ενώ τα αστικά σχολεία είναι πλήρως χρηματοδοτούμενα από το κράτος, τα αγροτικά σχολεία εξαρτώνται από τα τοπικές αρχές. Με την ανανέωση της κινεζικής εκπαίδευσης προς το τέλος της δεκαετίας του '40, αρκετά κεντρικά ή τα αποκαλούμενα «βασικά» αστικά σχολεία υιοθέτησαν υψηλότερους ποιοτικούς εκπαιδευτικούς στόχους όπως την προώθηση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, τον εξοπλισμό, και την ποιότητα στους σπουδαστές. Αυτή η προσέγγιση άσκησε την τεράστια πίεση στους αστικούς διοικητές να βελτιωθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρεχόταν μέσα στις σχολικές περιοχές τους, και επιπλέον, αύξησε τον αριθμό σπουδαστών που περνούν τις αυστηρές πανεπιστημιακές δοκιμές αποδοχής. Για εκείνους τους σπουδαστές που δεν μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σημαντικές προσπάθειες καταβλήθηκαν έτσι ώστε να τους παρέχουν μια ποιοτική επαγγελματική εκπαίδευση (Schugurensky, D).

Ενώ η εκπαίδευση είναι μια προτεραιότητα στην Κίνα, είναι επίσης ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Το σχολικό επίτευγμα τονίζεται σε όλα τα σχολεία του έθνους, τα οποία είναι ιδιαίτερα αυστηρά οργανωμένα, με ακριβείς ιεραρχικούς περιορισμούς προς τις δευτεροβάθμιες μελέτες. Σε αυτήν την περίπτωση, όλη η κινεζική νεολαία έχει παρεχόμενη πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά η επόμενη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οι πανεπιστημιακές σπουδές είναι πολύ λιγότερο προσιτές. Μόνο περίπου το ένα τρίτο όλων των σπουδαστών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κίνα λαμβάνει την πρόσβαση στη μέση σχολική εκπαίδευση και λιγότερο από ένα δέκατο ενός τοις εκατό έχει την ευκαιρία να μεταβεί στο πανεπιστημιακό επίπεδο. Σε ένα πολιτιστικό και κοινωνικό επίπεδο, οι σπουδαστές έχουν θεσπίσει μια σημαντική ιστορία στο 20ό αιώνα Κίνα. Με την άνοδο της νέας αρχής Κινήματος πολιτισμού στην πρώτη δεκαετία της δημοκρατίας, οι νέοι κινεζικοί διανοούμενοι άρχισαν στην κριτική σχεδόν σε όλες τις πτυχές του κινέζικου πολιτισμού και της ηθικής. Αυτή η επερώτηση καθοδηγήθηκε από μια αφοσιωμένη δέσμευση για την προσωπικές ελευθερία και την ισότητα.

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΣΗΜΕΡΑ

 

Η Κίνα είναι μια χώρα 9.600.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο μέγεθος, με έναν πληθυσμό περισσότερο από 1.200.000.000. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Κίνα έχει αναπτυχθεί καλά. Υπάρχουν πάνω από 2000 πανεπιστήμια και κολέγια, με περισσότερο από 6 εκατομμύριο εγγραφές στο σύνολο. Η Κίνα έχει μια ιστορία 50-έτους της κατοχής των ξένων σπουδαστών που μελετούν στα πανεπιστήμια και τα κολέγια της. Τα προγράμματα που παρέχονται  στους ξένους σπουδαστές από τα πανεπιστήμια και τα κολέγια περιλαμβάνουν διετή προγράμματα πτυχίων πανεπιστημίου, και αφορούν κυρίως τις νέες τεχνολογίες, την ιατρική, προγράμματα πολιτισμού καθώς και κινεζικά γλωσσικά προγράμματα. Όλα τα πανεπιστήμια και τα κολέγια με ξένους σπουδαστές παρέχουν τους όρους για τους σπουδαστές για να ζήσουν μέσα ή κοντά στις πανεπιστημιουπόλεις. Τα προγράμματα υποτροφιών είναι διμερή προγράμματα ανταλλαγής, και εκείνοι που θέλουν να απευθυνθούν για μια κινεζική υποτροφία πρέπει να περάσουν από την κυβέρνησή τους. Οι ιδιωτικοί σπουδαστές μπορούν να υποβάλουν αίτηση άμεσα στο πανεπιστήμιο ή το κολέγιο στο οποίο επιθυμούν να σπουδάσουν (Yu Fuzeng, 1999).

 

ΞΕΝΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ (1999)

 

Ο συνολικός αριθμός ξένων σπουδαστών που σπουδάζουν στα κινεζικά πανεπιστήμια και τα κολέγια το 1999 είναι 44711.

*       181 διετών σπουδαστών προγράμματος.

*       8402 σπουδαστές πτυχίου πανεπιστημίου

*       2000 σπουδαστές μεταπτυχιακού

*        και 896 διδακτορικούς σπουδαστές βαθμού.

Οι σπουδαστές που παρακολουθούν προγράμματα σπουδών μη-βαθμού είναι 33232 σε σύνολο, συμπεριλαμβανομένων 1626 κανονικών σπουδαστών μη-βαθμού, 579 προηγμένους σπουδαστές μη-βαθμού, το μακροπρόθεσμο 15532 γλωσσικών σπουδαστών και το βραχυπρόθεσμο 15495 γλωσσικών σπουδαστών.

Μεταξύ των ξένων σπουδαστών που σπουδάζουν στα κινεζικά πανεπιστήμια και τα κολέγια το 1999, 5211 απόλαυσαν τις υποτροφίες από την κινεζική κυβέρνηση.

Μεταξύ των υποτροφιών, 6% (332) ήταν διδακτορικοί σπουδαστές, σπουδαστές μεταπτυχιακού 15% (790), σπουδαστές πτυχίου πανεπιστημίου 33% (1720), 6% (317) τους προώθησε τους σπουδαστές μη-βαθμού, σπουδαστές μη-βαθμού 39% (2052). Από τους ιδιωτικούς σπουδαστές, 2% (567) ήταν διδακτορικοί σπουδαστές βαθμού, σπουδαστές μεταπτυχιακού 5% (1210), και σπουδαστές πτυχίου πανεπιστημίου 28% (6682) (Yu Fuzeng, 1999).

Όσον αφορά στα θέματα που οι ξένοι (29216) έχουν επιλέξει στα κινεζικά πανεπιστήμια και τα κολέγια, 79% (23191) είναι σπουδαστές στην περιοχή των κοινωνικών επιστημών, της ανθρωπότητας, της λογοτεχνίας και της γλώσσας, 1% (323) στους τομείς της ιατρικής επιστήμης (2110 στην κινεζική ιατρική), 2% (538) στους τομείς της τέχνης, και 0.6% (178) στους τομείς της φυσικής εκπαίδευσης πολιτισμού.

Οι περιοχές που έχουν περισσότερους από 1000 ξένους σπουδαστές είναι: Επαρχία Πεκίνο (17854), Σαγκάη (5581), Tianjin (3775), Jiangsu (2677), επαρχία Liaoning (2201), επαρχία Guandong (1646), επαρχία Jilin (1396), επαρχία Zhejiang (1259) και επαρχία Shandong (1117) (Yu Fuzeng, 1999)..

Τα πανεπιστήμια και τα κολέγια που έχουν περισσότερους από 500 ξένους σπουδαστές στις πανεπιστημιουπόλεις τους είναι: Πανεπιστήμιο γλώσσας και του πολιτισμού του Πεκίνου (5929), πανεπιστήμιο του Πεκίνου (2798), πανεπιστήμιο Fudan (1648), Πανεπιστήμιο του Πεκίνου (1340), πανεπιστήμιο Nankai (1218), Πανεπιστήμιο Tianjin (913), Πανεπιστήμιο Zheijing (814), πανεπιστήμιο Nanjing (752), πανεπιστήμιο Tsinghua (751), Πανεπιστήμιο Huadong (691), ίδρυμα Dalian ξένης γλώσσας (628), πανεπιστήμιο του Πεκίνου της κινεζικής ιατρικής (609), πανεπιστήμιο της Σαγκάης της ξένης γλώσσας (599), ίδρυμα Tianjin κινεζικής ιατρικής (518), και διεθνές κέντρο κατάρτισης για το βελονισμό, Πεκίνο (505) (Yu Fuzeng, 1999)..

Η προέλευση των ξένων σπουδαστών που σπουδάζουν σε κινεζικά πανεπιστήμια και είναι  συνολικά από 164 χώρες από όλο τον κόσμο. Εντούτοις, η διανομή είναι ανώμαλη. Από το σύνολο των ξένων σπουδαστών που μελετούν στην Κίνα το 1999, 71% (31914) προήλθαν από τις χώρες της Ασίας, 13% (5621) από τις ευρωπαϊκές χώρες, 11% (4938) από τις χώρες στο Βορρά και της Νότιας Αμερικής, 3% (1384) από τις χώρες της Αφρικής, 2% από τις χώρες της Ωκεανίας. Μεταξύ εκείνων των χωρών που έχουν τους περισσότερους σπουδαστές που σπουδάζουν στην Κίνα, οι κορυφαίες 25 χώρες είναι: Ιαπωνία (12784), Κορέα (11731), οι Ηνωμένες Πολιτείες (4094), Ινδονησία (24511), Γερμανία (1297), Γαλλία (824), Αυστραλία (770), Ρωσία (609), Ταϊλάνδη (512), Καναδάς (508), Βιετνάμ (471), Σιγκαπούρη (466), Ιταλία (455), Μαλαισία (454), Νεπάλ (423), Ηνωμένο Βασίλειο (419), Μογγολία (359), Πακιστάν (294), Λάος (278), Σουηδία (211), Υεμένη (206), Φιλιππίνες (185), Φινλανδία (177), και οι Κάτω Χώρες (156) (Yu Fuzeng, 1999).

 

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ BUPT

 

Το BUPT ιδρύθηκε το 1955. Το αρχικό του όνομα ήταν Ινστιτούτο μεταφορών και τηλεπικοινωνιών του Πεκίνο (Beijing Institute of Posts and Telecommunications) και δημιουργήθηκε από τρεις εξειδικευμένους καθηγητές 2 διαφορετικών Πανεπιστημίων από τις πόλεις Tianjin και Chongqing της Κίνας, κάτω από την διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, με 4 τμήματα.

*       Τμήμα καλωδιακής επικοινωνίας,

*       Τμήμα ασύρματης επικοινωνίας,

*       Τμήμα μηχανικών κ οικονομικών

*        και Τμήμα βασικών σπουδών.

            Έχοντας επιστημονική και επαγγελματική εμπειρία, αλλά και βαθιά γνώση των αναγκών και των απαιτήσεων της αγοράς, ίδρυσαν τα συγκεκριμένα τμήματα αντιλαμβανόμενοι ότι οι ανάγκες για επικοινωνία σε μια τόσο μεγάλη χώρα είναι μεγάλες αλλά θα είναι ακόμα μεγαλύτερες στο μέλλον σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.

Το 1980 έγινε αναδιάρθρωση και προσθήκη αυτών των τμημάτων σε:

*       Τμήμα καλωδιακής επικοινωνίας,

*       Τμήμα ασύρματης επικοινωνίας

*       Τμήμα μηχανικών,

*       Τμήμα εφαρμοσμένης μηχανικής μεταφορών και τηλεπικοινωνίας,

*       Τμήμα φυσικής

*       και Τμήμα διεθνών σπουδών.

            Το 1993 μετονομάστηκε σε Πανεπιστήμιο μεταφορών και τηλεπικοινωνιών του Πεκίνου (Beijing University of Post and Telecommunications, BUPT) ονομασία που διατηρεί έως σήμερα. Διοικείται από τον Πρύτανη και τους αντιπρυτάνεις που συνεργάζονται στενά και τοποθετούνται από τον Υπουργό Παιδείας. Κάθε τμήμα έχει τον διευθυντή του που αναφέρεται στον Πρύτανη.

Το 1997 έγινε πάλι αναδιάρθρωση των τμημάτων αυτών και δημιουργήθηκαν 7 σχολές:

*       Μηχανικών τηλεπικοινωνίας,

*       Μηχανικών Η/Υ,

*       Διοίκησης και ανθρωπιστικών σπουδών,

*       Δασκάλων,

*       Συνεχιζόμενης εκπαίδευσης,

*       Δικτύου εκπαίδευσης

*       και ανωτάτης επαγγελματικής εκπαίδευσης,

Αυτές οι σχολές αριθμούν 4 τμήματα

*       Μηχανικών Η/Υ και πληροφορικής,

*       Μηχανικών και ηλεκτρονικών,

*       Ηλεκτρονικών

*       και ξένων γλωσσών

καθώς και 2 τομείς:

*       Φυσικής αγωγής

*       και βασικής δημόσιας εκπαίδευσης.

Το 2000 είναι η χρονιά που διαμορφώθηκαν οι 14 νέες σχολές  που λειτουργούν έως σήμερα:

*       Σχολή Μηχανικών Τηλεπικοινωνίας,

*       Σχολή Η/Υ και νέων τεχνολογιών,

*       Σχολή μηχανικών,

*       Σχολή μηχανισμών και Αυτοματισμού

*       Σχολή Οικονομικών και Διοίκησης,

*       Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών,

*       Νομικής και Οικονομικών,

*       Σχολή Ηλεκτρονικών,

*       Σχολή Γλωσσών,

*       Σχολή Επιστημών,

*       Σχολή συνεχιζόμενης εκπαίδευσης,

*       Σχολή δικτύου εκπαίδευσης,

*       Σχολή μηχανικών πληροφορικής και λογισμικού,

*       Σχολή Διεθνών σπουδών και Σχολή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.

            Προσφέρει 17 προπτυχιακά προγράμματα, 21 μεταπτυχιακά προγράμματα, 8 διδακτορικά προγράμματα και 2 μεταδιδακτορικά προγράμματα, που καλύπτουν την τεχνολογία πληροφοριών, τις τηλεπικοινωνίες, την ηλεκτρονική, τη διαχείριση και άλλους διάφορους τομείς. Από την αρχή της ίδρυσή του κυρίως σκοπός ήταν η δημιουργία ανταγωνιστικής εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο και μέσα για την επίτευξη του ήταν η στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας, και συνολικά από την κυβέρνηση, με επιχορηγήσεις τακτικού προϋπολογισμού και με νομοθετήματα για την εύρυθμη λειτουργία του σύμφωνα με τους νόμους του κράτους.

 

ΤΟ BUPT ΣΗΜΕΡΑ

 

Το BUPT είναι ένα εθνικό πανεπιστήμιο που διακρίνεται από τις άριστες οργανωτικές του δομές και ικανότητες να διδάξει την έρευνα, κυρίως στον τομέα των πληροφοριών και των τηλεπικοινωνιών, με την εφαρμοσμένη μηχανική ως κύριο διεπιστημονικό συνδυασμό  εφαρμοσμένης μηχανικής, διαχείρισης, ανθρώπων και επιστήμης.

Είναι ένα από τα πρώτα 61 πανεπιστήμια που απαριθμήθηκαν στο πρόγραμμα «211» καλύτερα πανεπιστήμια το 1995, το οποίο πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση 100 εθνικών βασικών πανεπιστημίων ως εθνική προτεραιότητα για το 21ο αιώνα. Από τότε, BUPT έχει βελτιώσει πολύ την ποιότητά του εκπαίδευσης, της επιστημονικής έρευνας, της διαχείρισης και της θεσμικής αποδοτικότητας. Προκειμένου να παρασχεθεί το απαραίτητο ακαδημαϊκό περιβάλλον, το BUPT έχει καθιερώσει ένα πλήρες δίκτυο πανεπιστημιουπόλεων που αγκαλιάζει τη βιβλιοθήκη, δωμάτια προσωπικού, ερευνητικά κέντρα, μεγάλους κοιτώνες. Διδάσκουν ακαδημαϊκοί και ικανοί δάσκαλοι που έχουν υψηλές ακαδημαϊκές επιτεύξεις και προσδίδουν γόητρο τόσο στην χώρα όσο και στο εξωτερικό. Ειδικότερα, η κατάρτιση των νέων ακαδημαϊκών μελών έχει αναπτυχθεί, και όλο και περισσότερο σημαντικοί  επιστήμονες προσελκύονται για εργασία στο BUPT

Το BUPT είναι ένα από τα 56 πανεπιστήμια στην Κίνα που εγκρίθηκε για να διαμορφώσει την ακαδημαϊκή κοινότητά του από το γενικό γραφείο του ακαδημαϊκού σχεδιασμού του κρατικού Συμβουλίου μετά από μια μακροχρόνια έρευνα και διαγωνισμού υπό την γενικότερη εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, Το «διαβαθμισμένο» πανεπιστήμιο έχει αναπτύξει πλήρη διαβαθμισμένα προγράμματα που καλύπτουν την εφαρμοσμένη μηχανική, την επιστήμη των οικονομικών, της διοίκησης, του νόμου και της φιλοσοφίας. Είναι επίσης ένα από τα πρώτα πανεπιστήμια στην Κίνα που έχει εγκριθεί επίσημα για να προσφέρει τα διδακτορικά και μεταπτυχιακά προγράμματα.

Στο ακαδημαϊκό έτος του 2005-2006, BUPT προσφέρει 33 προπτυχιακά προγράμματα, 34 μεταπτυχιακά προγράμματα, δύο προγράμματα επαγγελματικών βαθμών - MBA και κυρίως εφαρμοσμένης μηχανικής και 12 διδακτορικά προγραμμάτα στους εσωτερικούς αλλά και στους ξένους σπουδαστές.

Υπάρχουν πάνω από 230 καθηγητές και 426 συνεργαζόμενοι καθηγητές από ένα σύνολο 1066 μελών σχολής, μεταξύ το οποίο ο καθηγητής Ye Peida, ο ανώτερος ακαδημαϊκός της κινεζικής ακαδημίας των επιστημών (CAS), ο καθηγητής Zhou Jiongpan, ακαδημαϊκός της κινεζικής ακαδημίας της εφαρμοσμένης μηχανικής (CAE), ο καθηγητής Chen Junliang, ακαδημαϊκός και του CAS και του CAE και ο καθηγητής Xu Daxiong, ακαδημαϊκός της εθνικής ακαδημίας των επιστημών της Δημοκρατίας Kirgizstan.

Αυτήν την περίοδο, το BUPT έχει πάνω από 16.200 πλήρους απασχόλησης σπουδαστές και 12.000 εξ’ αποστάσεως, μεταξύ των πλήρους απασχόλησης σπουδαστών υπάρχουν 10.800 προπτυχιακοί σπουδαστές, 4650 μεταπτυχιακοί σπουδαστές και 805 διδακτορικοί σπουδαστές.

Διαθέτει άρτια υποδομή και οργανωμένους χώρους, κτήρια διοίκησης, κτήρια και εργαστήρια για κάθε τμήμα, απαραίτητο εργαστηριακό εξοπλισμό, αμφιθέατρα και αίθουσες διδασκαλίας, κεντρική βιβλιοθήκη, άρτιες υποδομές δικτύωσης, σύγχρονο εξοπλισμό, εκπαιδευτικά κέντρα, φοιτητική εστία για την διαμονή όλων των φοιτητών και αποτελεί μια σύγχρονη πανεπιστημιούπολη διαθέτοντας όλα τα υψηλά στάνταρ που μπορεί να προσφέρει ένα πανεπιστήμιο υψηλών προδιαγραφών του σύγχρονου κόσμου.

 

Ακολουθούν φωτογραφίες από τα κτήρια της πανεπιστημιούπολης.

 

 

      Birdview2       

Computer Center 1

Circuit Center

              Library

 

 

    Η πολιτική του BUPT είναι να ενθαρρυνθούν τους σπουδαστές διανοητικά και ακαδημαϊκά. Εκτός από τις καθημερινές ακαδημαϊκές μελέτες τους, οι σπουδαστές συμμετέχουν ενεργά στους διάφορους εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς. Οι σπουδαστές κάθε έτους στο BUPT συμμετέχουν στον εθνικό προπτυχιακό ηλεκτρονικό σχέδιο διαγωνισμό, τον εθνικό και διεθνή διαγωνισμό διαμόρφωσης προπτυχιακού Math και πολλούς άλλους διαγωνισμούς. Τα επιτεύγματά τους είναι πάντα μεταξύ των καλύτερων με υψηλές βαθμολογίες στην Κίνα. Στο διεθνή διαγωνισμό διαμόρφωσης Math στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2004, τέσσερις αντιπροσωπείες BUPT κέρδισαν το πρώτης θέσης βραβείο και δύο αντιπροσωπείες κέρδισαν το δεύτερης θέσης βραβείο.

Οι πτυχιούχοι του BUPT, σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, έχουν το κορυφαίο ποσοστό απασχόλησης μεταξύ των κινεζικών πανεπιστημίων, περίπου 98%, και οι περισσότεροι απασχολούνται στις σημαντικότερες και διάσημες επιχειρήσεις ΤΠΕ στο Κίνα και στο εξωτερικό. Στην εθνική αξιολόγηση του 2001, τα ακόλουθα τέσσερα μαθήματα μεταπτυχιακού κύκλου του BUPT: Το «σύστημα επικοινωνίας και πληροφοριών», η «ηλεκτρομαγνητική τεχνολογία τομέων και μικροκυμάτων», η «επεξεργασία σημάτων και πληροφοριών» και «το κύκλωμα και το σύστημα» αναγνωρίστηκαν ως εθνικής προτεραιότητας. Καθώς επίσης και στην εθνική αξιολόγηση του 2002, δύο προπτυχιακού κύκλου μαθήματα «θέματα επικοινωνίας» και «ηλεκτρονική επιστήμη και τεχνολογία».

Το BUPT έχει ένα κέντρο εφαρμοσμένης μηχανικής κάτω από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καθώς και ερευνητικό κέντρο της εφαρμοσμένης μηχανικής δικτύων πληροφοριών. Είναι ένα από οκτώ πανεπιστήμια που συμμετείχαν στην κατασκευή έναρξης της «εκπαίδευσης της Κίνας και του ερευνητικού δικτύου» (CERNET) το 1994. Συμμετέχει επίσης στο πρόγραμμα του CERNET2, ένα πρότυπο πρόγραμμα της παραγωγής Διαδίκτυο (NGI), η οποία υιοθετεί το καθαρό Ipv6 πρωτόκολλο.

Το BUPT προσπαθεί να δημιουργήσει τη νέα αναδυόμενη τεχνολογία, δίνοντας στους σπουδαστές του τη βαθιά διορατικότητα στην επιστήμη και την εφαρμοσμένη μηχανική και αναπτύσσοντας τις δυνατότητές τους να εφαρμόσουν τη γνώση τους για την κοινωνία συνολικά. BUPT απολαμβάνει μια καλή φήμη για την καινοτόμο ερευνητική και υψηλής τεχνολογίας υποστήριξη. Έχει καθιερώσει επιστημονικές ερευνητικές βάσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός κρατικού εργαστηρίου «τεχνολογία δικτύωσης και μετατροπής», ένα ερευνητικό κέντρο εφαρμοσμένης μηχανικής κάτω από την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, και είκοσι δύο βασικά εργαστήρια όλα με την αναγνώριση από το Υπουργείο Παιδείας.

Από το 1996, το BUPT έχει κάνει πολύτιμα τεχνολογικά ερευνητικά επιτεύγματα στους τομείς του δικτύου πληροφοριών και της επεξεργασίας ανταλλαγής πληροφοριών, της διαχείρισης δικτύων, της οπτικής επικοινωνίας, της ασύρματης επικοινωνίας, της τεχνητής νοημοσύνης, του ψηφιακού δικτύου ενοποιημένων υπηρεσιών, πολυμέσα, δίκτυα πρόσβασης, ασφάλεια πληροφοριών, ηλεκτρική επαφή, αυτοματοποίηση και διοικητικές μέριμνες. Από το 2001 ως το 2004, BUPT συμμετείχε στα ερευνητικά προγράμματα του της κυβέρνησης της Κίνας, ενώ 111 έγγραφα SCIE, 435 έγγραφα EI και 494 έγγραφα ISTP δημοσιεύθηκαν.

 

ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ BUPT

 

School of Telecommunication Engineering,

School of Computer Science and Technology,

School of Information Engineering,

School of Electronic Engineering,

School of Automation,

School of Economics and Management,

School of Humanity Law and Economics,

School of the Languages,

School of Sciences,

School of Continuing Education,

School of Network Education,

School of Software Engineering,

            Το BUPT έχει αναπτύξει ένα σημαντικό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στον τομέα της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών πληροφοριών στην Κίνα. Έχει επιτύχει πολύ στους τομείς του δικτύου επικοινωνίας, της επεξεργασίας πληροφοριών, της διαχείρισης δικτύων, της ασφάλειας πληροφοριών, των επικοινωνιών οπτικών ινών, των ασύρματων επικοινωνιών, της εφαρμογής υπολογιστών, της δυαδικής οπτικής, της τεχνητής νοημοσύνης και των ρομπότ. Μέλη του BUPT ίδρυσαν τον όμιλο επιχειρήσεων Telecomm και τη λογιστική ομάδα βιομηχανίας και υπηρεσιών του BUPT. Αυτό που είναι περισσότερος, όμιλος επιχειρήσεων Telecomm είναι έτοιμο να πάρει απαριθμημένο και BUPT που η λογιστική ομάδα βιομηχανίας και υπηρεσιών προς τα εμπρός στην κατεύθυνση μιας εκσυγχρονισμένης επιχείρησης.

            Έχει καθιερώσει εκτενείς συνεργασίες με κορυφαίες κυβερνητικές υπηρεσίες και επιχειρήσεις ΤΠΕ, μη κυβερνητικές οργανώσεις στο Κίνα και στο εξωτερικό. Μέχρι τώρα, BUPT έχει υπογράψει συμφωνίες ερευνητικής συνεργασίας με έναν μεγάλο αριθμό εσωτερικών και διεθνών επιχειρήσεων της επικοινωνίας και της πληροφορικής. Συνεργάζεται με πολλές εταιρείες και ερευνητικά κέντρα σε όλων τον κόσμο όπως CISCO Systems, China education and research network, BII Network Group Ltd,  China Telecom, Nokia, Eriksson, Motorola, QUALCOMM κ.α

 

ΞΕΝΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ

 

Το BUPT αποδίδει μεγάλη σημασία στη διεθνή συνεργασία και την ακαδημαϊκή ανταλλαγή με τα πανεπιστήμια, τις οργανώσεις και τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Μέχρι τώρα, έχει εγκαινιάσει επιτυχώς επτά προγράμματα ανταλλαγής σπουδαστών, και ακαδημαϊκή ανταλλαγή με είκοσι δύο πανεπιστήμιο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιαπωνία, την Κορέα, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, τη Ρωσία, τη Δανία και την Πολωνία. Το 2004, BUPT άρχισε τη συνεργασία του με το Queen Mary College, το πανεπιστήμιο του Λονδίνου για να παρέχει τα αγγλικά προγράμματα κυρίως στους κινεζικούς σπουδαστές.

Το πανεπιστήμιο έχει συνεργασίες καθώς και ακαδημαϊκές ανταλλαγές με τις ξένες χώρες. Μέχρι τώρα, έχει συντάξει τα συνεταιριστικά προγράμματα ανταλλαγής με πολλά γνωστά και πανεπιστήμια και επιχειρήσεις στην Κίνα αλλά και στο εξωτερικό. Πολλές φορές, το BUPT έχει φιλοξενήσει μεγάλης κλίμακας διεθνείς ακαδημαϊκές διασκέψεις.

BUPT συνεργάζεται με άριστους ξένους εμπειρογνώμονες και δασκάλους από όλο τον κόσμο. Οι ξένοι εμπειρογνώμονες είναι ένα αναπόφευκτο μέρος στο  διδακτικό προσωπικό του BUPT. Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες, συνεργάζεται με ξένους εμπειρογνώμονες και τους δασκάλους από τις Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Νέα Ζηλανδία, Κάτω Χώρες, Κορέα, Σουηδία, Ρωσία, Γερμανία. . Μερικά από αυτά είναι: Information and Communications University Of Korea, University of Southampton UK,  Shanghai Jiao Tong University China, Deutsche Telekom Fachhochschule Leipzig Germany, Tongmyong University of Information Technology Japan, The Chinese University of Hong Kong, Tsinghua University China, Multimedia University Malaysia, Chongqing University of Posts and Telecommunications China,  Waseda University, Queen Mary College,University of London, International Institute of Information Technology India, Technical University of Catalonia Spain, The University of Colorado at Colorado Springs, Technical University of Denmark, United Kingdom Telecommunications Academy, Ecole Nationale Superieure des Telecommunications de Bretagne France, The University of Sydney Australia, University of Applied Science Germany, Linkoping University Sweden,  Οι συνεργάτες αυτοί έχουν τεράστια συμβολή στην καλλιέργεια των σπουδαστών του BUPT, τη διεθνοποίηση του BUPT και την ακαδημαϊκή έρευνά του.

 

Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

            Ξεχωριστή σημασία έχει η βιβλιοθήκη του εν λόγου πανεπιστημίου καθώς είναι μια από τις πιο αξιόλογες πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες της Κίνας. Η βιβλιοθήκη BUPT ιδρύθηκε το 1955. Το κύριο κτήριό του ολοκληρώθηκε το 1986 με ένα διάστημα πατωμάτων περίπου 13.000 τετραγωνικών μέτρων. Η βιβλιοθήκη περιέχει περίπου ένα εκατομμύριο βιβλία διαφορετικών ειδών και περισσότερα από 3.000 περιοδικά με κυρίως θέματα τις τηλεπικοινωνίες & την ηλεκτρονική. Έχει μια σχετικά πλήρη συλλογή των παγκοσμίως διάσημων βιβλίων & των περιοδικών στις τηλεπικοινωνίες, οι οποίες μπορούν να εκτιμηθούν ως πρώτη κατηγορία στην Κίνα. Εκτός από τα βιβλία & τα περιοδικά στους τύπους εκτύπωσης, έχει συλλέξει έναν μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων, καλύπτοντας τα πλήρη κείμενα από IEE, IEEE EI, ITU, INSPEC, βάση δεδομένων των κινεζικών περιοδικών, των ακαδημαϊκών περιοδικών της Κίνας και της βάσης δεδομένων των περιλήψεων. Η συλλογή της έχει αυξηθεί σε ένα ποσοστό 30.000 βιβλίων και περιοδικών την τελευταία διετία. Η διαχείριση και οι υπηρεσίες γίνονται από υπολογιστές έχουν στη βιβλιοθήκη του BUPT. Τέλος η βιβλιοθήκη του BUPT έχει ενισχύσει μια ευρεία λειτουργική σχέση με άλλα πανεπιστήμια του Πεκίνου και της χώρας.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 

            Η ραγδαία εξέλιξη της Κίνας προκαλεί το ενδιαφέρον προς μελέτη της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας και της εκπαίδευσή της. Το εκπαιδευτικό σύστημά της, θεμελιωμένο από αρχαιοτάτων χρόνων, είναι ένας από τους παράγοντες που οφείλει την οικονομική της εξέλιξη και πρόοδο. Ειδικότερα η ενίσχυση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι μια από τις προτεραιότητες της Κινέζικης πολιτικής.

            Η εξέλιξη και τα επιτεύγματα του Beijing University of Post and Telecommunications, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι:

*       Ενισχύοντας την εκπαίδευση προωθείται η ανάπτυξη και η πρόοδος.

*       Μέσα από την ακαδημαϊκή κοινότητα ενδυναμώνετε η εθνική συνείδηση και η προώθηση καινοτομιών.

*       Οι διαφορετικές ιστορικές και πολιτικές εξελίξεις και επιπτώσεις μπορούν να αντιστραφούν από τροχοπέδη σε αρωγό προς την πρόοδο.

*       Το BUPT έχει δείξει ανοδική πορεία και το μέλλον προβλέπεται ακόμα πιο ευνοϊκό. 

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

*       BUPT web site (2006), http://www.bupt.edu.cn/xiaoban/about/about.htm

*       Cohen, L.,Manion, L. (1994), Μεθοδολογία εκπαιδευτικές Έρευνας, Εκδ. Μεταίχμιο.

*       Dongping Yang, (2001-01-01), 2000’ Educational Evolution in China(I), Educational Evolution and Reform, http://www.edu.cn/education_1384/20060323/t20060323_4387.shtml

*       Fuzeng Yu, (1999) China: Universities Colleges and Schools http://www.internationaleducationmedia.com/china/index.htm

*       Ministry of education of People’s Republic of China, Higher education in China, http://www.moe.edu.cn/english/higher_h.htm

*       Schugurensky, D., History of Education: Selected Moments of the 20th Century, 1949 - The Educational Revolution Begins in China, http://fcis.oise.utoronto.ca/~daniel_schugurensky/assignment1/1949china.html

*       Surowski, D., (June 2003), History of the Educational System of China, http://www.math.ksu.edu/~dbski/publication/history.html