Loading...

5ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ 26500 ΡΙΟ ΠΑΤΡΑ

Διευθυντής: Καθ. Σήφης Μπουζάκης

http:/www.eriande.elemedu.upatras.gr

 

 

ΠΡΑΚΤΙΚΑ

 

 5oυ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

 

                                                      Iστορίας Εκπαίδευσης  

 

                       "Εκπαίδευση και Κοινωνική Δικαιοσύνη"

 Πάτρα, 2009

 

 

 

 

Συγγραφείς: Παντελής Ν. Γαλίτης Δρ. Παιδαγωγικής
pdf ολόκληρης εισήγησης: Γαλίτης.pdf
Περίληψη: Η Εσπερινή Εκπαίδευση στην Ελλάδα κλήθηκε να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις στην κάλυψη θεμελιωδών εκπαιδευτικών αναγκών, όπως αυτή της αντιμετώπισης του αναλφαβητισμού, καθώς και της προσφοράς εκπαιδευτικών ευκαιριών σε εργαζόμενα άτομα. Οι ετερόκλητες ανάγκες εκπαιδευτικής αλλά και επαγγελματικής φύσης αντιμετωπίστηκαν με συγκεχυμένες πολλές φορές προσπάθειες σύστασης και οργάνωσης του θεσμού της Εσπερινής Εκπαίδευσης, με το κράτος τουλάχιστον στις απαρχές των προσπαθειών αυτών να τηρεί σχεδόν ουδέτερη ή έστω ήσσονα διαμεσολαβητική στάση, ενώ στην συνέχεια ο ρόλος του στην θεσμοθέτηση και στην καθιέρωση της Εσπερινής εκπαίδευσης στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα έγινε περισσότερο ουσιαστικός. Η εργασία αυτή θα επιχειρήσει να διερευνήσει την εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήθηκε από την πολιτεία από την εμφάνιση της Εσπερινής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα μέχρι σήμερα, με σκοπό να καταδειχτεί σε κάθε απόχρωσή της η κοινωνική διάσταση της προσπάθειας ένταξης της Εσπερινής Εκπαίδευσης στην χώρα μας. Η διερεύνηση αυτή θα στηριχτεί στην ιστορική – διαχρονική προσέγγιση της Νομοθεσίας που αφορά στην θεσμοθέτηση και οργάνωση της Εσπερινής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, ενώ η συγκεκριμένη προσπάθεια θα ενισχυθεί με στατιστικά δεδομένα απ’ όλο το φάσμα της ιστορικής διαδρομής του εκπαιδευτικού αυτού θεσμού.
 
 
© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου