Loading...

5ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης με θέμα: «Εκπαίδευση και Kοινωνική Δικαιοσύνη» Δημοσίευση εισηγήσεων

Συγγραφείς: Χρήστος Τζήκας Επίκουρος καθηγητής, ΠΤΔΕ - ΑΠΘ.
pdf ολόκληρης εισήγησης: Τζήκας Χρ.pdf
Περίληψη: Σύμφωνα με τις μελέτες της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικές ανισότητες οφείλονται στο μορφωτικό και το οικονομικό επίπεδο της οικογένειας. Για το λόγο αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να εξασφαλίζει όχι μόνο δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, αλλά επιπλέον θεσμούς αντιστάθμισης των ανισοτήτων που έχουν κοινωνική βάση. Οι απόψεις που διατυπώνονται σήμερα - στα πλαίσια των αντιλήψεων της ανταγωνιστικότητας και της αποτελεσματικότητας - για το υπερβολικό κόστος της εκπαίδευσης και την ανάγκη να μεταφερθεί στις ίδιες τις τοπικές κοινότητες και τις οικογένειες, πρέπει να λάβουν υπόψη το παράδειγμα της γεωγραφικής και - κατά συνέπεια - κοινωνικής ανισότητας στην εκπαίδευση του 19ου αιώνα που οφείλεται και στη χρηματοδότηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από τους δήμους. Στην εργασία επιχειρείται να συσχετιστεί το οικονομικό επίπεδο ορισμένων γεωγραφικών περιοχών με τα ποσοστά φοίτησης αγοριών και κοριτσιών στο δημοτικό σχολείο. Η εργασία βασίζεται στις ρυθμίσεις του κράτους για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης και στα οικονομικά των δήμων, στις εκθέσεις επιθεωρητών και υπουργών και στα δημοσιεύματα διανοουμένων και του τύπου που αναφέρονται στην κατάσταση της εκπαίδευσης και στα προβλήματα φοίτησης στο σχολείο.
 
 
© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου