Loading...

Συγκριτική Παιδαγωγική

Κλίκ για μεγένθυνση
Χρονολογία: 1998
Τόπος: Αθήνα
Συγγραφέας: Πέλλα Καλογιαννάκη
Περιγραφή:

Aναζητήσεις και προβληματισμοί μέσα από το έργο τους.
Στην παρούσα μελέτη, παρουσιάζονται, με τρόπο συνοπτικό και συστηματικό οι σημαντικότερες θέσεις τριών πρωτεργατών της Συγκριτικής Παιδαγωγικής (ΣΠ): του Michael Sadler, του Isaac Kandel και του Nicholas Hans, οι οποίοι ανήκουν και στη λεγόμενη κλασική ή παραδοσιακή ιστορική προσέγγιση της ΣΠ. Οι απόψεις αυτές, οι οποίες θεωρούνται ότι οδήγησαν και σε νέους δρόμους την επιστήμη της ΣΠ, αναλύονται στο ευρύτερο κοινωνικοπολιτικό και ιδεολογικό συγκείμενό τους, συγκρίνονται μεταξύ τους, ενώ, παράλληλα, επισημαίνονται ορισμένες αδυναμίες ή ελλείψεις τους σε επίπεδο θεωρητικής και ερμηνευτικής τεκμηρίωσης. Σκοπός της θεώρησης αυτής είναι να συμβάλει στη βαθύτερη κατανόηση της ΣΠ ως επιστήμης στην αξιολόγηση της εξέλιξής της, καθώς και στη συνεισφορά των τριών αυτών εκπροσώπων της στην ερμηνεία των εκπαιδευτικών φαινομένων και γεγονότων. Επιπλέον, η θεώρηση αυτή σκοπό έχει να εντοπίσει ορισμένες τάσεις και προβληματικές που εμφανίστηκαν στην αυγή της συγκρότησης του επιστημονικού αυτού χώρου και να συζητήσει σημαντικές έννοιες που απασχόλησαν τους τρεις μελετητές κατά την κλασική ή παραδοσιακή φάση της ΣΠ, οι οποίες, και σήμερα, φαίνονται εξαιρετικά επίκαιρες, όπως η έννοια του έθνους, του εθνικισμού, του εθνικού χαρακτήρα, της εθνικής ιστορίας και του εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου