Loading...

5ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης με θέμα: «Εκπαίδευση και Kοινωνική Δικαιοσύνη» Δημοσίευση εισηγήσεων

Συγγραφείς: ΚΟΤΡΟΓΙΑΝΝΟΣ Δημήτρης και ΤΣΑΚΑΝΙΚΑ Θεοφανώ
pdf ολόκληρης εισήγησης: Τσακανίκα Κοτρόγιαννος.pdf
Περίληψη: Η μεταβιομηχανική διάρθρωση της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαίτερα οι οικονομικοί όροι συγκρότησής της, αναδεικνύουν ένα νέο συγκείμενο διερεύνησης για τον θεσμό του Πανεπιστημίου ως κομβικού θεσμού (axial institution). Η διαμεσολάβηση του θεσμού μεταξύ κράτους και αγοράς με όρους επικαθορισμού της κοινωνικής πραγματικότητας και των ατομικών βιοτικών τροχιών συντείνει στην διατήρηση του ενδιαφέροντος ως προς την έννοια του ‘δικαιώματος’ και της πραγματικότητας που διαμορφώνει το δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ιδιαίτερα όταν αυτό καλείται να συμβαδίσει με τους διαφοροποιημένους όρους εργαλειοποίησης της πιστοποιημένης γνώσης. Στα πλαίσια της εργασίας αυτής στόχος είναι η διερεύνηση των σύγχρονων όρων δόμησης του δικαιώματος στην Ανώτατη Εκπαίδευση όπως αυτό διαμορφώνεται στα Ευρωπαϊκά πλαίσια με την Διαδικασία της Μπολόνια αλλά και με μία σειρά υπερεθνικών εγχειρημάτων, διερευνώντας ταυτόχρονα την ανάκλαση όλων αυτών στην ελληνική περίπτωση. Η ανώτατη εκπαίδευση εμφανίζεται ως δημόσιο αγαθό∙ παρά ταύτα η εννοιοδότηση του όρου φαίνεται να παρουσιάζει ιστορικές αποκλίσεις καθώς οι πολιτικές για την χρηματοδότηση των φοιτητών και η προώθηση των φοιτητικών δανείων, η έννοια της ‘αριστείας’, η ατζέντα για τις επαγγελματικές δεξιότητες και την δια βίου μάθηση αλλά και οι προσεγγίσεις περί ιδιωτικού και δημόσιου πανεπιστημίου, ιδιαίτερα για την περίπτωση της Ελλάδας, συνθέτουν σίγουρα μια νέα πραγματικότητα εννοιοδότησης τόσο του όρου ‘δημόσιο αγαθό’ όσο και του όρου ‘δικαιώματος’.
 
 
© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου