Loading...

5ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης με θέμα: «Εκπαίδευση και Kοινωνική Δικαιοσύνη» Δημοσίευση εισηγήσεων

Συγγραφείς: Γιώργος Κρητικός (Επίκουρος καθηγητής, τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο)
pdf ολόκληρης εισήγησης: Κρητικός.pdf
Περίληψη: Στην παρούσα μελέτη αφορά την επίτευξη κοινωνικής δικαιοσύνης μέσα από την εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα κατά την δεκαετία 1922-1932. Διερευνάται αφενός το εάν οι ελληνικές κυβερνήσεις έκαναν παροχές που αποσκοπούσαν στην ένταξη των κοινωνικά και οικονομικά αδύναμων μαθητές – γηγενείς και πρόσφυγες του 1922 - και αφετέρου πως οι κυβερνώντες χρησιμοποιούσαν την εκπαίδευση για την ένταξη στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, εξετάζεται κατά πόσο η διδασκαλία της δημοτικής γλώσσας μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή η επέκταση της τεχνικής και αγροτικών σχολείων δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για μια κοινωνική κινητικότητα μέσω της εκπαίδευσης ή αναπαρήγαγαν τις υφιστάμενες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στην ελληνική κοινωνία
 
 
© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου