Loading...

5ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης με θέμα: «Εκπαίδευση και Kοινωνική Δικαιοσύνη» Δημοσίευση εισηγήσεων

Συγγραφείς: Σοφία ΓΕΩΡΓΑΚΗ -Εκπαιδευτικός Χριστίνα ΔΙΠΛΑΡΗ -Εκπαιδευτικός Δ.Ε.
pdf ολόκληρης εισήγησης: Γεωργακή ,Διπλάρη.pdf
Περίληψη: Σήμερα το αίτημα για κοινωνική δικαιοσύνη αποκτά μεγαλύτερη σημασία σε μια περίοδο όπου αμφισβητούνται οι παραδοσιακές δομές κοινωνικής προστασίας. Οι νέες κοινωνικοοικονομικές πραγματικότητες με την ανάδειξη της κοινωνίας της γνώσης καθιστούν αναπόφευκτο τον επαναπροσδιορισμό του κράτους-πρόνοιας. Στις πολιτικές των κρατών μελών στον τομέα της εκπαίδευσης γίνεται προσπάθεια ενσωμάτωσης των αρχών της ισότητας, της πρόληψης της σχολικής αποτυχίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Σε αυτό το συγκείμενο, η Γαλλία έχει υιοθετήσει γενικευμένες αντισταθμιστικές πολιτικές ήδη από το 1981 με τη θέσπιση των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΡ). Αυτός ο θεσμός συνδέθηκε με την ανάπτυξη ενός καινούργιου τρόπου σκέψης που οδήγησε στη δημιουργία δικτύων «προσδοκία επιτυχίας» (réseaux ambition réussite, 2006) και στο μηχανισμό της εκπαιδευτικής συνοδείας (accompagnement éducatif, 2007). Σκοπός της ανακοίνωσης είναι η διερεύνηση της εξέλιξης του θεσμού των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και ο βαθμός στον οποίο αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει τις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης. Ειδικότερα, αφού πραγματοποιηθεί σύντομη ιστορική αναδρομή του εν λόγω θεσμού, θα αναλυθούν τα τεκμήρια-θεσμικά κείμενα που σχετίζονται με τις τελευταίες μεταρρυθμίσεις της πολιτικής της εκπαιδευτικής προτεραιότητας (éducation prioritaire) στη Γαλλία μέσω της ανάλυσης κειμένου. Τέλος, θα ακολουθήσει προσπάθεια ερμηνείας τους με βάση το συγκείμενο της χώρας.
 
 
© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου