Loading...

Τεκμήρια - Μελέτες Ιστορίας Νεοελληνικής Εκπαίδευσης

Κλίκ για μεγένθυνση
Χρονολογία: 2006
Εκδόσεις: Gutenberg
Συγγραφέας: Θεόδωρος ελευθεράκης
Περιγραφή:

Η μελέτη αυτή έχει σκοπό να απντήσει σε ένα κεντρικό ιστορικο - κοινωνιολογικό ερώτημα το οποίο τίθεται, διαρκώς και εναγωνίως, στην ελληνική κοινωνία, στην ελληνική πολιτεία και στην εκπαιδευτική της πολιτική, σε όλο το περασμένο αιώνα μέχρι και σήμερα:

- Το σχολείο είναι δυνατόν να γίνει Σχολείο για όλους; Η ύπαρξη του Εθνικού σχολείο, ενός υπερταξικού Σχολείου, είναι εφικτή;....

- Μπορεί να παραχθεί μια υπερκομματική εκπαιδευτική πολιτική στο πλαίσιο μιας κοινωνίας δυτικού τύπου, με μακροπρόθεσμη προοπτική να υπηρετεί όλους τους πολίτες, αφενός, και την εθνική πολιτική, αφετέρου;

Η παρούσα έρευνα στρέφεται στο ιστορικό παράδειγμα της πρώτης προσπάθειας ένωσης των περισσότερων προοδευτικών Ελλήνων διανοούμενων, κάτω από ένα εξωκυβερνητικό φορέα τον Εκπαιδευτικό Όμιλο, στις αρχές του 20ου αιώνα και επιχειρεί να αποκομίσει χρήσιμα συμπεράσματα από αυτήν την αποτυχημένη προσπάθεια χάραξης κοινής εκπαιδευτικής πολιτικής για την δημιουργία ενός καλύτερου σχολείου.

Με σκοπό την ανάδειξη των πολύπλευρων πτυχών του θέματος ερευνήθηκαν όλες οι εκπαδευτικές ιδεολογικές θέσεις, οι φορείς και τα πρόσωπα που τις εξέφρασαν, αλλά και τα φιλοσοφικά ρεύματα που τις διαμόρφωσαν...

 
 
© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου