Loading...

Τεκμήρια - Μελέτες Ιστορίας Νεοελληνικής Εκπαίδευσης

Κλίκ για μεγένθυνση
Χρονολογία: 1999
Τόπος: Αθήνα
Συγγραφέας: Αθανασία Κ. Αβδαλή
Περιγραφή:

Οι Πίνακες του Κλεόβουλου (1819) και οι Πίνακες των Παρισίων (1830).
Η αλληλοδιδακτική μέθοδος δε χρησιμοποίησε βιβλία αλλά ειδικά έντυπα, τους πίνακες, για τη διδασκαλία των μαθημάτων, που προέβλεπε το πρόγραμμά της. Στην παρούσα εργασία, περιγράφονται τα είδη των πινάκων, σε μια προσπάθεια να καταδειχθεί η ουσιαστική τους συμβολή στην αλληλοδιδασκαλία. Εξετάζονται, ακόμη, διαδοχικά δύο ελληνικές συλλογές της ανάγνωσης, που κυκλοφόρησαν, αντίστοιχα, λίγο πριν και λίγο μετά από την Επανάσταση. Πρόκειται για τους �Παιδαγωγικούς Πίνακες� του Γεώργιου Κλεόβουλου, καθώς και για τους �Πίνακες της Αλληλοδιδακτικής� των Φίλιππου Φουρναράκη και Κωνσταντίνου Πιτσιπιού. Παρουσιάζοντας τη μορφή -και προπαντός- τα περιεχόμενα σε αυτές τις συλλογές, επιχειρείται, παράλληλα, να δοθεί εξήγηση σε μια σειρά ζητήματα εκδοτικά, φιλολογικά αλλά και ιστορικά, τα οποία έθεταν προς αντιμετώπιση άλλοτε τα συγκεκριμένα έργα καθεαυτά και άλλοτε οι συντάκτες τους.
Η μελέτη ολοκληρώνεται στο Παράρτημα με τα Τεκμήρια, όπου παρουσιάζονται ορισμένα ανέκδοτα μέχρι τώρα έγγραφα, που δείχνουν τη μεγάλη σημασία που δινόταν στους πίνακες της ανάγνωσης κατά την καποδιστριακή και οθωνική περίοδο.

 
 
© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου