Loading...

Συγκριτική Παιδαγωγική

Κλίκ για μεγένθυνση
Συγγραφέας: Σήφης Μπυζάκης – Γεράσιμος Κουστουράκης - Ελένη Μπερδούση
Περιγραφή:

Μεταρρυθμιστικά επεισόδια του 1913, 1929, 1959, 1964/65, 1985 και 1997/98.
Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως στόχο την προσέγγιση του τρόπου χρήσης του συγκριτικού επιχειρήματος από τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, κατά το τελικό στάδιο διαμόρφωσης και στήριξης των εκπαιδευτικών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών του 20ού αιώνα. Με βάση τη μέθοδο «ανάλυσης περιεχομένου» καταγράφονται και ερμηνεύονται οι συγκριτικές αναφορές που υπάρχουν στα πρακτικά της Βουλής που αφορούν στη συζήτηση των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων των ετών 1913, 1929, 1959, 1964, 1976/77, 1985 και 1997/98. Επιχειρείται να δοθεί μια απάντηση στα παρακάτω ερωτήματα:

-Ποιος ο ρόλος και η λειτουργία των συγκριτικών αναφορών σε συνάρτηση με τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που εξετάζονται εδώ;

-Γιατί είχε ιδιαίτερη επικαιρότητα η διεθνής προοπτική για την εκπαίδευση;

-Ποιες αναφορές και με ποια συχνότητα γίνονται στα εκπαιδευτικά πράγματα των άλλων χωρών κατά τις διάφορες μεταρρυθμιστικές περιόδους, από ποιες πολιτικές δυνάμεις και ποια η «ποιότητά» τους;

-Διαφέρει η ποιότητα και η ποσότητα των συγκριτικών αναφορών από μεταρρύθμιση σε μεταρρύθμιση, κι αν ναι, γιατί;

 

© Copyright 2008 Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου